Проєкт  ТЕМПУС KTU “Підрозділи з трансферу знань – від прикладних досліджень і обміну технологічно-підприємницьких ноу-хау до розвитку міждисциплінарних навчальних модулів”

Тривалість проєкту: 1 грудня 2013 – 1 березня 2017.

Партнерами Хмельницького національного університету по проєкту є: Світовий Університет — Австрійський Сервісний Комітет (Австрія), Будапештський університет технологій та економіки (Угорщина), Університет Жірони (Іспанія), Королівський технологічний інститут (Швеція), Національний аерокосмічний університет «Харківський авіаційний інститут» ім. М.Є. Жуковського (Україна), Міжнародний науково-технічний університет (Україна), Севастопольський інститут банківської справи Університету банківської справи Національного банку України (Україна), Київська державна академія водного транспорту імені гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного (Україна), Дніпродзержинський державний технічний університет (Україна), Українська Студентська Асоціація (Україна), ТОВ «Центр інноваційних інженерних технологій» (Україна), Асоціація підприємств малого бізнесу (Україна), Закарпатська торгово-промислова палата (Україна), Український інститут науково-технічної і економічної інформації (Україна), Дніпропетровський агрегатний завод (Україна), Міністерство освіти і науки України (Україна).

Мета та завдання проєкту:

  • Заснувати і обладнати в першій половині реалізації проєкту 6 структур з передачі знань (Knowledge Transfer Units – KTUs) у всіх університетах країн-партнерів, які будуть служити як структури з передачі технологій та джерела даних для розвитку модулів міждисциплінарних навчальних програм;
  • Модернізувати та розвинути навчальну програму шляхом модифікації існуючих/ розроблення нових практико орієнтованих модулів та їх запровадження в усіх університетах країн-партнерів в другій половині реалізації проєкту як результати діяльності KTUs;
  • Розвивати партнерство з підприємствами і трикутник знань: освіта-наука-інновації.

Напрями діяльності за проєктом:

  • Розробка стратегії KTU на основі досвіду та прикладів кращих практик партнерів ЄС, спираючись на інструменти, які вже існують у відповідних університетах країн-партнерів, якщо такі є.
  • Заснування KTU.
  • Оснащення KTU.
  • Підбір персоналу для KTU.
  • Навчання персоналу KTU. 
  • Розробка певних дій та бізнес-плану для всіх KTU.
  • Розробка інструментів і послуг для кожного KTU та їх застосування в реальних пілотних проєктах.
  • Розроблення навчальних програм на основі матеріалів, отриманих від підприємств у рамках співпраці за проєктами KTU.
  • Контроль якості та моніторинг KTU.
  • Розроблення плану фінансової стійкості проєкту. 
  • Поширення результатів проєкту для всіх зацікавлених сторін.

Очікувані результати:

  1. Стратегія KTU, заснована на досвіді і прикладах кращих практик партнерів ЄС, спираючись на заходи, які вже існують у відповідних університетах країн-партнерів.
  2. KTU будуть створені в університетах країн-партнерів на базі вже існуючих відповідних центрів (наприклад, технологічні, інноваційні центри), що дозволить їм будувати взаємодію з іншими адміністративними органами університету, а також зробить процес створення швидшим і легшим, як і використання вже створених стратегій.
  3. Усі KTU будуть обладнані в першій половині проєкту основною офісною технікою і технологією швидкого макетування (rapid prototyping technology – RPT), у цьому процесі вони будуть підтримуватися партнерами з ЄС і отримувати їх консультації (включаючи технічні специфікації і зворотній зв’язок).
  4. Персонал KTU буде відібрано відповідно до специфікацій і вимог, визначених координатором проєкту, враховуючи зворотній зв’язок від усіх партнерів з ЄС і країн-партнерів.
  5. Навчання персоналу KTU.
  6. UdG як лідер проєктного напряму буде задіяний у розробленні конкретних дій та бізнес-плану для всіх KTU.
  7. Портфель інструментів і послуг кожного KTU буде розроблений у співпраці з університетами країн-партнерів і партнерами з ЄС. 
  8. Після розбудови KTU і розроблення портфелю інструментів і послуг KTU буде підготовлено та відкрито конкурс для проєктних заявок компаній.
  9. Розроблення та впровадження міждисциплінарних модулів, орієнтованих на ринок праці (нових або модернізованих), у кожному університеті країн-партнерів на основі співробітництва між технічними та підприємницькими університетами.
  10. Для того, щоб розвинути національний академічний обмін і співпрацю, міждисциплінарні модулі навчальних програм будуть розроблені спільно двома університетами-партнерами (ХАІ – Університет НБУ, МНТУ – ХНУ, ДДТУ – КДАВТр), одну частину модуля викладатиме лектор з університету країни-партнера.
  11. Контроль якості та моніторинг реалізації проєкту та плану управління проєктом буде проводитися партнерами з ЄС і університетами країн-партнерів. 
  12. План забезпечення фінансової стійкості проєкту, розроблений і прийнятий KTU і університетами країн-партнерів. 
  13. Поширені ідеї та результати цього проєкту в широкому співтоваристві.

Координатором проєкту є FH Йоаннеум Університет прикладних наук, Грац, Австрія. 

Координатор проєкту від університету – зав. кафедри КІСП, к.т.н, доц. Говорущенко Т.О.,