Однією із найважливіших віх і ключових трендів інтернаціоналізації освіти серед ЗВО України протягом 2022–2023 років є опанування моделі Collaborative Online International Learning (COIL). Тренінги та навчальні курси з майстерності організації COIL від іноземних університетів і міжнародних освітніх організацій стали надійною підтримкою для розвитку освіти в умовах воєнного стану в Україні та інноваційною формою міжнародної співпраці у форматі онлайн (від розробки курсу до його впровадження).
Топ-менеджент Хмельницького національного університету вкотре в лідерах та інноваторах з організації СOIL. Проректорка Катерина Скиба стала ініціаторкою та ідейною натхненницею організації COIL між Хмельницьким національним університетом та Університетом прикладних наук UCLL (Бельгія). В ході робочої зустрічі з професоркою Ілоною Думанською у травні 2023 р. щодо виконання проєкту мобільності до Університету Вітовта Великого (Литва, Erasmus) та векторів інтернаціоналізації кафедри міжнародних економічних відносин було запропоновано опанувати модель COIL з курсу «Міжнародний бізнес», що є дотичним до компонент освітніх програм кафедри.
Ідея – це перший крок на шляху до дії. Курси за моделлю COIL передбачають пошук партнера-університету, попередню спільну роботу над розробкою курсу, взаємодію науково-педагогічних працівників під час викладання, формування ефективної та плідної співпраці для отримання необхідних результатів діяльності.
Вже 12 червня 2023 р. онлайн відбулось знайомство з керівником відділу міжнародної діяльності Sven Cerulus та викладачем Fleur Deboutte Університету прикладних наук UCLL (Бельгія). Перша зустріч стала одразу ж результативною. Співпраця склалася, було заплановано курс на весняний семестр 2023–2024 н.р. (старт – березень 2024 р.) та обмін контактами, започаткування взаємодії між викладачами.
Знайомство та старт роботи над спільним модулем COIL. Цінні настанови та побажання від менеджменту: проректорки ХНУ Катерини Скиби та керівника відділу міжнародної діяльності UCLL Sven Cerulus (Zoom, 12.06.2023)
Протягом осіннього семестру між Ілоною Думанською та Fleur Deboutte відбулося понад 5 робочих нарад в режимі онлайн та як результат розроблено курс з амбітною назвою «Moving Minds: International Bussiness», викладачі стали єдиною командою заради єднання університетів з різних куточків Європи та продукування ідеї онлайн-навчання серед студентів як таких, що є Moving Minds:
- always in movement;
- open in a complex world;
- ready for strong-minded students;
- who want to move toward the future together.
За результатами такої активної роботи та координації спільних зусиль останніми днями, а саме 7 березня 2024 року, на базі Хмельницького національного університету та Університету прикладних наук UCLL (Бельгія) стартував один з наймасштабніших освітніх курсів «Moving Minds: International Business» на основі моделі COIL до якого долучились понад 180 студентів з України та Бельгії (типовими є групи до 30 осіб). Композиція студентів курсу становить: 74 студенти ХНУ (Україна), 109 студенти UCLL (Бельгія). Серед наших студентів – це представники факультету міжнародних відносин, а саме груп: МЛМС, МЕВ, МЕВм та ФПА. Також виявили бажання долучитись до COIL студенти й інших факультетів.
Викладачами цього курсу є Fleur Deboutte (UCLL, Бельгія), Ілона Думанська (ХНУ, Україна), фасилітатором курсу з проєктної роботи стала Madeleine Meerts (UCLL, Бельгія). Курс передбачає навчання протягом 11 тижнів, з 07 березня 2024 р. по 10 травня 2024 р., з перервою на Пасхальні свята (процедура графіку навчання узгоджена з UCLL). Навчання відбуватиметься двічі на тиждень: щочетверга та щоп’ятниці, основний діджитал-інструмент – сервіс Discord. Протягом навчання буде забезпечено такі освітні траєкторії:
– професійні скіли з участі в міжнародних проєктах, спрямованих на побудову успішної міжнародної бізнес-практики через знання крос-культурної та комунікаційної специфіки (міжпрофесійні, комунікативні та організаційні навички, soft-skills та навички самоуправління тощо);
– міжнародні компетенції (ICOM): міжкультурні та мовні компетенції; глобальне залучення; особистісне зростання; міжнародне дисциплінарне навчання;
– покращення володіння іноземними мовами та знаннями з певної професійної теми (міжнародний бізнес, міжкультурні відносини тощо).
Уже протягом першого тижня навчання (7–8 березня 2024 р.) студентам ХНУ вдалось ознайомитись з курсом на вступному брифінгу та стати справжніми Icebreakers в ході взаємодії у малих групах з бельгійськими студентами. Активності передбачали роботу у малих підгрупах до 6 чоловік (2 UA студенти та 4 BG студенти), в ході яких необхідно було:
- представити себе та познайомитись з іншими учасниками на основі зацікавленості в особі (1 коло);
- презентувати командну візитку «Being a Ukrainian is…» (для студентів ХНУ), «Being a Belgian is…» (для студентів UCLL) та обговорити в підгрупі (2 коло);
- виконати додаткові завдання, спрямовані на «злам» комунікаційних кордонів: знайти п’ять подібностей і п’ять відмінностей між бельгійською та українською (шкільною) культурою і розіграти дві правди та брехні про кожного члена групи (3 коло).
Варто відзначити, що студенти Хмельницького національного університету проявили високий рівень підготовки та справили позитивне враження на викладачів UCLL, про що професорці Ілоні Думанській було повідомлено під час першого брифінгу з викладачами UCLL. Інтерес студентів та зацікавленість колег нової моделлю навчання набуває обертів, що вказує на перспективність моделі COIL та її особливі можливості у подоланні кордонів навчання під час війни.
Після успішного завершення COIL-проєкту здобувачі ХНУ отримають підтверджуючі сертифікати, що слугуватимуть доказом особистих досягнень кожного учасника освітнього курсу та стануть цінним атрибутом професійного резюме (CV) для майбутнього кар’єрного становлення.
Довідково: модель Collaborative Online International Learning (COIL) була розроблена задля просування міжнародної співпраці у формі онлайн-навчання. COIL прагне запропонувати результати аналогічні чи навіть кращі, ніж фізична мобільність, з погляду вдосконалення міжнародних і міжкультурних компетенцій. Для підтвердження статусу COIL необхідно забезпечити такі обов’язкові складові викладання курсу: спільна робота, онлайн-формат, міжнародний характер, навчальний процес.
Ресурси:https://coil.suny.edu/