Модель Collaborative Online International Learning (COIL) розроблялася протягом останніх 20 років задля просування міжнародної співпраці у формі онлайн-навчання. COIL прагне запропонувати результати аналогічні чи навіть кращі, ніж фізична мобільність, з погляду вдосконалення міжнародних та міжкультурних компетенцій. Як правило, модель COIL застосовується до курсу або частини курсу в рамках більшої освітньої програми (модуль COIL).
Що таке COIL?
Щоб відповідати критерім COIL, навчальна діяльність повинна мати такі обов’язкові складові:
- Спільна робота: науково-педагогічні працівники спільно викладають модуль на рівних засадах; студенти знаходяться в умовах, що сприяють формуванню ефективної та плідної співпраці для отримання необхідних результатів діяльності
- Онлайн формат: взаємодія між студентами та відповідними викладачами відбувається (в основному або виключно) онлайн
- Міжнародний характер: існує значна взаємодія між викладачами та студентами у двох (або більше) різних країнах, що сприяє розвитку міжнародних і міжкультурних компетенцій
- Навчання: модулі COIL є навчальною діяльністю та мають бути невід’ємною частиною навчальної програми, а не факультативним та несуттєвим «доповненням» до неї.
Таким чином, тільки в тому випадку, якщо навчальна діяльність відповідає всім вищезазначеним характеристикам, вона може бути визнана справжнім «віртуальним обміном». Чотири вищезазначені умови є нерозривно пов’язаними та обов’язковими.
За умови дотримання цих критеріїв, модулі COIL можуть бути представлені у різних формах та відрізнятися об’ємом і наповненням. Модулі COIL також можна використовувати як додаток до короткострокової фізичної мобільності для задіяних викладачів та/або студентів, що разом становитиме змішану мобільність. Наприклад, на додаток до більш тривалого онлайн-співробітництва може проводитися «тиждень міжнародних проєктів», коли студенти та викладачі зустрічаються фізично. У будь-якому випадку, дуже корисно, щоб співробітники, які беруть участь у модулі COIL, зустрічалися фізично на етапі планування, щоб створити довірчі відносини, необхідні для спільного викладання.